ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ioana Szentlaszloi: Asa cum sugereaza si numele, povestea DualStore a inceput odata cu aparitia telefoanelor dual SIM, de aici si numele ales pentru site.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Totul a inceput de la un telefon mobil dual SIM pe care mi l-am cumparat. Telefonul era aparent unul simplu, cu butoane, insa avea ceva inedit pentru acea vreme: touchsreen si pen. Pentru ca multi ma intrebau de unde am cumparat telefonul, la un moment dat mi-a venit si ideea, odata cu intrebarea: „Cum ar fi sa?”.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Nisa de telefoane dual SIM mi s-a parut un segment insuficient acoperit la momentul respectiv. Asta m-a motivat cel mai mult. Da, am pornit la drum singura si, pe masura ce cresteau vanzarile (si, implicit, si volumul de munca) au aparut si angajatii, unul cate unul.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu am avut parte de educatie antreprenoriala, dar am avut mereu simtul specularii foarte bine dezvoltat. As putea spune ca am fost si sunt autodidacta, in antreprenoriat: e nevoie de viziune, organizare, rabdare si perseverenta.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am inceput cu o investitie de 10.000 €, bani pe care i-am adunat in timp, muncind, fiind angajata la momentul respectiv.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Evident ca da. Obstacole vor aparea mereu, la orice nivel ai ajunge. Important e sa nu te dai batuta si sa iei din fiecare obstacol care apare partea buna si anume ca ai mai invatat ceva nou, care se va acumula la experienta ta.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cateva avantaje in a avea propria afacere: prestigiu social, un program flexibil, esti propriul tau sef, libertatea de a lua decizii, poti alege ce sa lucrezi, ai posibilitati multiple de dezvoltare, castiguri nelimitate. Dezavantaje: riscuri nelimitate, stres ridicat, ai responsabilitatea asigurarii unui venit angajatilor, nu exista garantii ca afacerea ta va fi una profitabila. Ca si angajat, avantajele ar fi: responsabilitati reduse si limitate la o anumita arie, venit predictibil, stres redus. Dezavantaje: ai task-uri stabilite de altcineva, te limitezi la ceea ce stii, plafonare in timp, program fix, castiguri limitate.
Care este publicul tinta al site-ului?
Intrucat gama de produse pe care le comercialziam este una foarte diversificata si pentru ca incercam mereu sa venim cu noutati in materie de tehnologie, consideram ca publicul tinta sunt toti cei care isi doresc ceva inedit, pentru ei: telefoane rezistente, gadget-uri, casti audio, smartwatch-uri si bratari fitness, trotinete si biciclete electrice, camere auto, tablete si laptopuri, drone, TV Box-uri, stabilizatoare gimbal, navigatoare de bord si oglinzi electrice auto si multe altele.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Pentru noi este foarte important sa cream clientului o experienta placuta, incepand de la sprijinul oferit acestui dinaintea vanzarii si pana la cel oferit dupa vanzare, daca este nevoie. Tocmai de aceea punem la dispozitia clientului nenumarate cai de comunicare: chat-ul site-ului, WhatsApp, e-mail-uri. Credem ca atuurile noastre sunt usurinta de navigare pe site, usurinta cu care plasezi o comanda pe site si sprijinul tehnic oferit clientului.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Incercam mereu sa venim cu produse aparitii noi, ne place exclusivitatea, sa fim primii care au un anumit brand de produs. Ne diferentiem cu gama de telefoane rezistente pe care le comercializam, cu branduri de telefoane, casti, trotinete si biciclete electrice pentru care suntem unici importatori autorizati si oficiali in Romania: Ulefone, Blackview, Doogee, Oukitel, AGM si Bluedio. Am dezvoltat in anul 2021 brandul propriu iSEN cu care suntem intr-o continua diverisificare. Am inceput cu un model de smartwatch , apoi casti, trotinete si biciclete electrice, TV Box-uri, stabilizatoare gimbal, navigatoare de bord si oglinzi electrice auto.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Facem importuri direct din China. Avem cativa furnizori cu care colaboram de ani de zile si ne leaga deja o relatie profesionala foarte frumoasa. Toti ne ofera mult suport after sale si asta ne ajuta in relatia cu clientul si in eventualele intrebari pe care acesta le are, putand astfel sa oferim si noi la randul nostru suport clientului.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Principalul canal de vanzare este site-ul. De asemenea, site-urile isen.ro, senatel.ro si bluedio.ro ne apartin. Din 2016, suntem prezenti si pe platforma marketplace eMAG. Anul 2022 a fost unul in care am realizat multe parteneriate stabilite la inceput de an. Am inceput colaborarea cu Decathlon, evoMAG si Flanco. Targetam in viitorul apropiat Amazon si eBay.
Cati angajati aveti?
In acest moment, avem 9 angajati, suntem in aceasta formula de mult timp. Fiecare stie exact ce are de facut, ceea ce ne ajuta foarte mult si zi de zi si pe termen lung.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Se resimt efectele scumpirilor in toate domeniile. Sunt perioade si perioade, in vanzari. In aceasta perioada, putem spune ca vanzarile sunt conform asteptarilor.
Ati participat la Black Friday 2022?
Participam in fiecare an si chiar participam cu reduceri reale, adica stam efectiv, ne consultam si modificam preturi.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2022?
Cifrele de Black Friday si de Craciun in 2022 au fost mai mici decat in anul anterior, insa cu toate acestea au fost cele estimate de noi, raportate la perioada aceea. Black Friday este si ramane perioada cu cele mai mai vanzari din an, urmata de perioada Craciunului.
Cum si unde va promovati site-ul?
Prin intermediul Google AdWords, optimizare SEO, PR, social media: Facebook, Instagram, TikTok, avem canal propriu de YouTube. De asemenea prin evenimentele la care ne face placere sa participam, in calitate de expozanti: „Salonul bicicletei” Bucuresti, „Maramures Bike”, „Gomag eCommerce Summit” Bucuresti, „World Mobile Center Barcelona”.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagini de Facebook si Instagram. Consideram ca este important sa fim prezenti acolo, pentru ca stim foarte bine ca lumea isi petrece mult timp pe retelele de socializare. Se fac zilnic postari: cu produse, cu aparitii noi. Avem un angajat care se ocupa doar de asta. Facem si campanii platite pe social media, bineinteles.
Aveti versiune de mobile?
Momentan, nu. Avem in plan aplicatia DualStore, in viitorul apropiat. In septembrie 2022, am lansat aplicatia iSEN Mobility, conceputa special pentru clientii nostri, care au achizitionat trotinetele electrice iSEN.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 80% dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Estimam o crestere de 25% pana la sfarsitul anului.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Prin automatizari, clar.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
O provocare importanta pentru un site online este listarea de produse noi, sa ai mereu aparitii noi pe site, dublate neaparat de o documentatie detaliata pentru fiecare produs.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cand colaborezi cu firme de curierat, inevitabil apar si situatii neprevazute legate de livrari, de logistica. Astfel de situatii se rezolva mereu prin sprijinul oferit de departamentul special pe care il are firma de curierat.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne axam pe dezvoltare. Extinderea vanzarilor in alte tari din Europa, marirea capacitatii de productie a bicicletelor electrice, cresterea brandului propriu iSEN.
Sursa: ECOMPEDIA